1. خانه
  2. بلاگ
  3. سه روش تمیز نگه داشتن دستگاه چاپ

سه روش تمیز نگه داشتن دستگاه چاپ

چاپ بنر فوری - زود پرینت ، سه روش تمیز نگه داشتن دستگاه چاپ

  •   ۱۶:۱۳ ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
  •   0 دیدگاه
  •   1884 بازدید

نحوه پاک کردن یک چاپگر

تمیز نگهداشتن یک چاپگر ارزان‌تر از تعویض آن است. تعمیر و نگهداری منظم چاپگر، عمر چاپگر را افزایش می‌دهد و کیفیت چاپ را تضمین می‌کند. ممکن است تمیز نگهداشتن پرینتر سخت به نظر برسد اما درواقع روند آن بسیار ساده است و چند دقیقه طول می کشد.

نکات :

۱- طبق دستور العمل دفترچه راهنمای دستگاه خود پیش بروید : نحوه تمیز کردن چاپگرهای مختلف باهم متفاوت است. به این ترتیب بهتر است شما دستور العمل مدل دستگاه خود را دنبال کنید.

۲- قطعات دستگاه را از هم جدا کنید : از آنجا که شما با وسایل الکترونیکی کار می‌کنید، بهتر است ابتدا قطعات چاپگر را جدا کنید. با رعایت این احتیاط، خطر شوک الکترونیکی را از بین ببرند. چند دقیقه صبر کنید تا چاپگر قبل خنک شود.

 

مراحل عمومی برای تمیز کردن Inkjets

 

۱- اسپری : اسپری تمیز کننده تهیه کرده و از آن استفاده کنید.

۲- داخل را با احتیاط تمیز کنید : برای تمیز کردن صفحه نمایش داخلی از یک پارچه نرم و الکل و Windex استفاده کنید. سایز مواد تمیز کننده ممکن است شما را در معرض خطر ابتلا به عوارض جانبی یا لکه گذاری قرار دهد. یک محلول سرکه و آب به مقدار مساوی یکی دیگر از پاک کننده های مناسب برای استفاده است. به دلایل ایمنی، مایع را مستقیما به دستگاه وارد نکنید. برای اولین بار آن را روی پارچه قرار دهید. برای تمیز کردن تیغه‌های لاستیکی بر روی کارتریج‌های جوهر نیز از پارچه نرم استفاده کنید.

۳- بیرون را تمیز کنید : برای تمیز کردن بیرون چاپگر از پارچه تمیز استفاده کنید.

۴- تمیز کردن سر چاپگر  : چاپگر جوهر را به کاغذ اعمال می کند. این با انتخاب یک برنامه بر روی رایانه شما پاک می شود. به کنترل پنل بروید و سپس تنظیمات چاپ. هنگامی که پرینتر را انتخاب کرده اید، کامپیوتر شما را در جریان تمیز کردن سر چاپی راهنمایی می کند. چاپگر یک صفحه تست را برای مقایسه با تصویر روی صفحه چاپ می کند. ممکن است چندین تمیز کردن داشته باشد تا کاملا تمیز شود، در صورتی که بسیار کثیف باشد.

۵- اگر چاپگر در منوی خود یک گزینه خود تمیز کردن داشته باشد، آن را انتخاب کنید و اجازه دهید آن را اجرا کنید. اغلب این زمان، چاپگر شما به اندازه کافی تمیز می شود. یک کارتریج تمیز کردن جوهر افشان را برای تمیز کردن نازل های مخفی در نظر بگیرید. برای تمیز کردن غلطک های چاپی برای تمیز کردن صفحات مخصوص استفاده می شود.

 

تمیز کردن غلتک ها

اگر میخواهید چاپگر خود را به طور مطلوب در همه زمانها کار کنید، بسیار مهم است که غلطک چاپگر خود را تمیز کنید. این کمک خواهد کرد که از بین بردن مسائل مربوط به کاغذ که برداشت نشده اند و همچنین کاغذ های کاغذی. دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

  1. کابل برق را از منبع تغذیه اصلی جدا کنید.
  2. پوشش چاپگر را باز کنید و غلتکها را نشان دهید.
  3. هر کاغذی که ممکن است در سینی باشد را تمیز کنید.
  4. از یک دست استفاده کنید تا یک پارچه مرطوب بر روی غلتک بچشید و از دست دیگر خود استفاده کنید تا رولر را به صورت فیزیکی چرخانده در برابر چنگال تخلیه قرار دهید. این کار را بطور مکرر انجام دهید تا مطمئن شوید که غلتک کاملا تمیز شده است.
  5. کاغذها را در سینی قرار دهید. کاور چاپگر را عوض کنید و کابل برق را به چاپگر وارد کنید. قبل از شروع به کار چاپ منظم، تست چند مقیاس را چاپ می کند تا اطمینان حاصل شود که غلطک ها کاملا تمیز شده اند. اگر غلطک ها قادر به انتخاب مقالات نیستند، نشان می دهد که غلطک ها هنوز تمیز نیستند.
 

مراحل عمومی برای تمیز کردن چاپگرهای لیزری

 

  1. همه سینی کاغذ را بردارید.
  2. کارتریج تونر را از چاپگر خارج کنید و از هر گونه نشت احتمالی آن را بر روی یک قطعه کاغذ ضایعات قرار دهید.

  3. پاک کردن داخل دستگاه که در آن کارتریج تونر با تمیز کردن منطقه با پارچه نرم خود بود.
    تمام غلتک را پاک کنید، به استثنای غلطک انتقال، که یک اسفنج است.
    اگر یک براش پرینتر دارید، آینه داخلی را پاک کنید.
    در غیر این صورت، آینه را دست نخورده باقی بگذارید. کارتریج تونر را به شکاف آن بازگردانید.
  4. تمیز کردن هر تکه کاغذ یا تونر ریخته شده.


مطالب مرتبط

سفارش بنر از راه دور چیست؟
آموزش چاپ و بنر ۱۳۹۶-۰۹-۲۴

سفارش بنر از راه دور چیست؟

فرض کنید شما در خارج از ایران به عنوان مثال در آمریکا زندگی میکنید و خبر فوت یک نفر از بستگان دوستتان در تهران

چاپ بنر خوب چیست؟
آموزش چاپ و بنر ۱۳۹۶-۰۷-۱۰

چاپ بنر خوب چیست؟

چاپ بنر خوب چیست؟ بنری خوب چاپ شده است که یک : از نظر وضوح رنگ و دقت چاپ مانند فایل طراحی شده باشد. دو

50 نمونه جدید طراحی کارت ویزیت
آموزش چاپ و بنر ۱۳۹۶-۰۹-۲۲

50 نمونه جدید طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت کسب و کار: 50 نمونه مورد مطالعه بسیار عالی (و آنچه شما می توانید از آنها یاد بگیرند) کیتلین اردن Designing a

یک دیدگاه بنویسید

لیست خرید
سبد خرید شما خالی می باشد